• Kategorie
  • Szukaj
  • Horror w Arkham - Gra karciana LCG

Horror w Arkham gra karciana LCG

Horror w Arkham jest jedną z gier karcianych z gatunku LCG - Living Card Game - dosłownie, żyjąca gra karciana. Gatunek ten polega na korzystaniu z zestawu podstawowego, a następnie rozwijaniu go poprzez kolejne, stale pojawiające się rozszerzenia, dzięki czemu z każdym kolejnym dodatkiem gra nie jest już taka sama i nie może się znudzić, a jej złożoność jest efektem wielu kolejnych części. Każda rozgrywka to element długiej, wielogodzinnej kampanii, a podejmowane przez graczy decyzje mogą mieć długofalowe skutki, w wyniku których zmienia się nie tylko rozgrywka, ale też badacze, których poczynaniami kierują gracze.

Historia gry dzieje się w wykreowanym przez H. P. Lovecrafta alternatywnym świecie pełnym zła, tajemnic, mrocznych heretyckich kultów i zwątpienia, któremu czoło stawiają bohaterowie kierowani przez graczy.

Najstarszym i najsilniejszym uczuciem rodzaju ludzkiego jest strach, zaś najstarszym i najsilniejszym rodzajem strachu jest strach przed nieznanym.
– H. P. Lovecraft

W sennym miasteczku Arkham w stanie Massachusetts niewielka grupa nieustraszonych badaczy próbuje ustalić, jaka złowieszcza siła kryje się za spiskiem, który zagraża istnieniu ludzkości. Jednak zachowajcie czujność! Świat magii skrywa niezliczone koszmary i badacze muszą niezwykle uważać, aby zachować zdrowe zmysły i przetrwać. Horror w Arkham: Gra karciana to gra kooperacyjna, w której jeden lub dwoje graczy wciela się w rolę badaczy rozwiązujących przerażające tajemnice.

Od czego zacząć swoją przygodę z Horror w Arkham: gra karciana LCG?

Pewnie wielu sobie zadaje pytanie jak kupować kolejne części HwA. Śpieszymy z odpowiedzią. Na początek należy zacząć od podstawowego zestawu kart gry Horror w Arkham LCG.

Następnie dodatki podzielone są na cykle mitów. Każdy z nich wymaga poza zestawem podstawowym również zestaw kart swojego cyklu. Dla przykłądu, jeśli chcesz zagrać w kolejny rozdział - Na Wysokich Obrotach to w pierwszej kolejności musisz kupić rozszerzenie Zmowa nad Innsmouth, która zawiera podstawowy zestaw kart tego cyklu.

Posiadając dwa zestawy podstawowe w rozgrywce może wziąć udział nawet czterech graczy. Każda rozgrywka to fragment większej kampanii, a podejmowane decyzje mogą mieć długofalowe skutki, trudne do przewidzenia na początku.

Nowa Formuła Wydawniczcza Horror w Arkham

Od jesieni 2021 r. kolejne cykle wydawane są w dwóch niezależnych od siebie rozszerzeniach: Badacza i Kampanijnym. Pierwsze zawiera tylko karty wzmacniające talie graczy oraz nowych badaczy. Drugie zawiera tylko scenariusze. Do rozgrywki nie są wymagane obydwa. Można zdecydować się na rozszerzenie badaczy i wzmocnić swoją talię, albo przeżywać przygody z rozszerzeniem kampanijnym!

Pierwszym cyklem wydanym tym sposobem jest Na Krawędzi Ziemi.

Na dole strony opisane są wszystkie dotychczas wydane cykle. Oraz pełen i aktualizowany spis wszystkich komponentów i elementów, dla każdego kto chciałby mieć pewność, że nie pomiął niczego i ma pełen komplet gry karcianej Horror w Arkham.

Jak połapać się w Horror w Arkham LCG - czyli spis wszystkich cykli i scenariuszy

Poniżej prezentujemy spis wszystkich wydanych Cykli gry Horror w Arkham LCG oraz dodatkowych scenariuszy.

Dziedzictwo Dunwich

Swego czasu w ustronnej wiosce Dunwich jakaś potworna istota siała grozę pośród mieszkańców. Koszmar zakończył się, dopiero gdy trzej profesorowie z Uniwersytetu Miskatonic – dr Armitage, dr Morgan i profesor Rice – przybyli do Dunwich i uzbrojeni w tajemną wiedzę, zdołali pokonać bestię. Teraz jednak, kilka miesięcy później, towarzysze doktora Armitage zniknęli w tajemniczych okolicznościach i uczony obawia się najgorszego.

  • Muzem Miscatonic
  • Essex Coutry Express
  • Krew na Ołtarzu
  • Bezwymiarowe i Niewidzialne
  • Gdzie Czeka Zagłada
  • Zagubieni w Czasie i Przestrzeni

Szlak do Carcosy

Ludzie w miasteczku od kilku tygodni rozmawiają o zbliżającym się spektaklu Króla w Żółci. Jednak po zapoznaniu się z ponurą przeszłością tego przedstawienia jesteś pewien, że szykuje się coś złego. Zaginięcia. Samobójstwa. Urojenia. Obłęd. Gdziekolwiek wystawiano Króla w Żółci, w ślad za nim podążało szaleństwo. Do tej pory nie udowodniono, że te zdarzenia mają jakikolwiek związek z przedstawieniem, ale wcześniej nigdy nie stanowiło to dla ciebie przeszkody.

  • Echa Przeszłości
  • Nieopisywalna Przysięga
  • Widmo Prawdy
  • Blada Maska
  • Noc Czarnych Gwiazd
  • Mgły Carcosy

Zapomniana Era

Wydaje się nam, że znamy historię Ziemi, jednak istnieją tajemnice, które są starsze niż ludzka pamięć i prawdy, które zachwiałyby naszym postrzeganiem wszechświata. Kiedy słynny historyk Alejandro Vela odkrył jedną z takich tajemnic – ruiny pradawnego miasta Azteków – zapoczątkował ciąg wydarzeń, które mogą doprowadzić do poznania natury samego czasu.

  • Nici Losu
  • Poza Granicami Czasu
  • Serce Starszych
  • Miasto Archiwów
  • Czeluści Yoth
  • Rozbita Wieczność

Przerwany Krąg

Sąd. Umiarkowanie. Sprawiedliwość. Wieża. Nie potrafisz przestać myśleć o kartach tarota, które opowiedziały historię ponurej przyszłości. Jednak kiedy dowiadujesz się, że w posiadłości we French Hill zniknęło bez śladu czworo ludzi, zaczynasz się zastanawiać, czy przepowiedziany przez wróżbitkę straszny los dotyczy tylko ciebie, czy może całego Arkham.

  • Sekretne Imię
  • Zapłata za Grzechy
  • Dla Większego Dobra
  • Zjednoczenie i Zwątpienie
  • W Szponach Chaosu
  • Przed Czarnym Tronem

Pożeracze Snów

Są pewne zakrzywienia czasu, przestrzeni, wizji i rzeczywistości,  które jedynie śniący jest w stanie przepowiedzieć…”

– H. P. Lovecraft, „Srebrny klucz”

W tym rozszerzeniu, które rozpoczyna piąty cykl Horror w Arkham LCG, 1-4 graczy wciela się w rolę grupy badaczy przemierzającej Krainy snów lub ich towarzyszy, którzy pozostali w świecie jawy.

  • Poszukiwania Kadath
  • Koszmar Tysiąca Wcieleń
  • Ciemna Strona Księżyca
  • Nie ma Odwrotu
  • Gdzie Mieszkają Bogowie
  • Tkaczka Kosmosu

Zmowa Nad Innsmouth

Niedaleko Arkham, na wybrzeżu Atlantyku, leży zapuszczone miasteczko Innsmouth. Aura zaniedbania i rozkładu spowija miasto niczym oceaniczna mgła – od dziwnie świecących okien hotelu Gilman House po opuszczony i walący się most przy Fish Street. Tuż za granicami miasteczka, wybrzeże Innsmouth jest usiane podmokłymi tunelami pływowymi i nienaturalnymi zatoczkami. Któż wie, jakie dziwne głębinowe skarby można znaleźć wśród rubich ości i gnijących wodorostów?

  • Zbyt Głęboko
  • Diabelska Rafa
  • Na Wysokich Obrotach
  • Światło Pośród Mgieł
  • Leże Dagona
  • W Głąb Wiru

Na Krawędzi Ziemi

W dalekich, niezbadanych obszarach Antarktydy, niewypowiedziana groza ukrywa się w mroku. A wraz z nią czają się, obserwują i wyczekują tajemnice tak starożytne że razem grożą rozszarpaniem na strzępy naszej wiedzy o planecie, która nazywamy domem – o ile wcześniej nie rozszarpią samej rzeczywistości. W obliczu takiej grozy, badacze muszą zanurzyć się w tajemnicach skrywających się w lodowych czapach i, miejmy nadzieję, odkryć prawdę nim będzie za późno. Czy zdołają ocalić świat? A może sczezną w okowach lodu?

  • Na krawędzi Ziemi: Rozszerzenie Badaczy
  • Na Krawędzi Ziemi: Rozszerzenie Kampanijne

Zestawy Kart

  • Powrót Nocy Fanatyka
  • Powrót Dziedzictwa Dunwich
  • Powrót Szlaku do Carcossy
  • Powrót Przerwanego Kręgu

Scenariusze dodatkowe

  • Labirynt Obłędu
  • Klątwa Rougarou
  • Karnawał Koszmarów
  • Strażnicy Otchłani
  • Morderstwo w Hotelu Excelsior
  • Horror w Psiarkham: Intrygi Miaulathotepa

Talie początkowe dodatkowych badaczy

  • Nathaniel Cho
  • Jacquelin Fine
  • Winifred Habbamock
  • Stella Clark
  • Harvey Walters

Maty do gry w Horror w Arkham

  • Niezliczone Koszmary
  • Ucieczka w Ostatniej Chwili
  • Nienasycona Żądza Krwi
  • Przemienione Zwierzę
  • Poprzez Czas i Przestrzeń